De velgen van de Estafette hebben geen middengat. Hierdoor kunnen deze dus bij de meeste bedrijven niet uitgebalanseerd worden. Bij ons wel!
Blog
Accu onderhoud
De accu een nachtje op de lader trekt zelfs een slechte accu over de winter heen . Hoe moderner de auto des te meer snufjes die stroom gebruiken en dan ook nog kleine stukjes rijden . Dan geeft de accu het op . Tussendoor een keer laden verlengd ook de levensduur van de accu.
V-riem spanner modificatie Renault Estafette
Dé oplossing tegen het slippen en opvreten van de V-riem(en) van de Renault Estafette. Het toepassen van 2 aparte riemen voor waterpomp en dynamo heeft voordelen. Als er een riem de dynamo aandrijft en de andere de waterpomp is het raakvlak op de poelie groter en is er aanzienlijk minder kans op slippen. De riemen…
Estafette velgen
Er zijn verschillende soorten velgen voor de Estafette. We hebben Michelin en Dunlop velgen, deze zijn te herkennen aan de wielmoeren. De steek is voor alle 3×160 de velgdiameter is 15 inch en velgbreedte is 4,5 of 5 inch. De Dunlop velg in 5″ met de ET waarde van 45mm is de meest voorkomende. Er…
Inzetbalkjes subframe
Ik kom het nog jaarlijks tegen. Waarschijnlijk in een poging om de motor van de Renault Estafette uit te bouwen begint men ten onrechte de voorbalk van het subframe te demonteren. Vervolgens wordt deze weer verkeerd in elkaar gezet. Deze inzet U balkjes (4 op de tekening) vormen samen met de voorbalk van het subframe…
Controle radiateur werking
De werking van de radiateur van uw Renault Estafette kunt u eenvoudig zelf testen, deze test voert u als volgt: Leg de radiateur op zijn “buik” en sluit de vul en expansie aansluiting af. Vul dan vervolgens de radiateur met kokend water en voel direct of de warmte door de gehele radiateur voelbaar is. Blijven…
Rem modificatie
Als u het remvermogen van uw Renault Estafette wil vergroten zodat u minder hard het rempedaal in hoeft te trappen is het mogelijk om de remcilinders voor te vervangen voor 2 met een wat groter diameter (van 28,5mm naar 31.8mm).Bij het vervangen van de remcilinders zal de de ankerplaat van de remmen aangepast moeten worden…
Smeren van bouten en moeren
Het klinkt zo logisch maar het wordt zo vaak vergeten, u heeft een onderdeel los gehad en bij het terug plaatsen is het vaak handig om even wat vet op de bouten en moeren te spuiten of smeren. Bij een volgende keer los maken gaat dit vele malen makkelijker.
Reservewiel onder uw Renault Estafette
In veel gevallen kan het handig zijn om het reservewiel niet binnen in uw Renault Estafette te hebben. Er zijn mensen die ervoor kiezen om het reservewiel aan een van de achterdeuren te hangen, hiervoor zijn de scharnieren helaas niet sterk genoeg en beschadigd de betreffende deur onnodig. Het is mogelijk om een beugel onder…
Portierscharnieren smeren
Om overmatige slijtage van de deurscharnieren en het in voorkomende gevallen van demontage eenvoudiger te maken adviseren wij de scharnieren van uw Renault Estafette regelmatig te smeren.Stop de onderzijde van de scharnierpen (tijdelijk) dicht met kit en vul de pen met olie zodat deze goed kan doortrekken. Dit scheelt slijtage aan de scharnieren en mocht…