Menu
  • Willem Belder Klassiekers
  • Laatste nieuws
  • Te Koop
  • Onderdelen
  • Technische Tips
  • Hoe het niet moet
  • Foto’s
  • Aankoopkeuring
  • Blog
  • Contact
  • Links

V-riem spanner modificatie Renault Estafette

Posted on 5 maart 20215 maart 2021 by Stan Meijer

Dé oplossing tegen het slippen en opvreten van de V-riem(en) van de Renault Estafette. Het toepassen van 2 aparte riemen voor waterpomp en dynamo heeft voordelen. Als er een riem de dynamo aandrijft en de andere de waterpomp is het raakvlak op de poelie groter en is er aanzienlijk minder kans op slippen. De riemen hoeven minder strak gespannen te worden tegen het slippen wat resulteert in een langere standtijd van riemen en lagers.

Dit systeem werd voorheen al toegepast maar de kwaliteit van de spanner liet te wensen over waardoor in een later stadium teruggegaan werd naar een riem die slipgevoeliger is en door een strakkere spanning hogere slijtages kent. De oude spanner zit achter de boutjes van de waterpomp gemonteerd en geeft bij demontage het risico dat deze gaat lekken of dat de boutjes afbreken. De voetplaat van deze gemodificeerde spanner is op twee bestaande gaten te monteren. De rol is van een zwaardere kwaliteit dan origineel en makkelijk te stellen.

Door het toepassen van dit 2-snarensysteem is het plaatsen van een zwaardere dynamo zeer goed mogelijk. Deze modificatie wordt compleet als set geleverd inclusief snaren en bevestigingsmateriaal.

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate

nl Nederlands
nl Nederlandsen Englishfr Françaisde Deutsch

Zoeken

Recente Posts

  • Dag der Techniek
  • Gebruikte onderdelen
  • Versnellingsbak wacht op reinigen
  • Contactpunten vervangen
  • Subframe los

Categorieën

  • Hoe het niet moet
  • Laatste nieuws
  • Te Koop
  • Technische Tips
  • Uncategorized

Gallerij

©2023